Ligger din webbstrategi i fas med Google 2011?

Google har dominerat under många år och på senare tid tycks man släppa på förändringstakten så det går fortare. Dels verkar man trycka in mer av egna produkter och tjänster tex vänster meny, Google maps och lokala sökresultat. Dels tillåter man större förändringar av resultaten och täta uppdateringar premieras mer och mer. Och samtidigt har trögheten på Ragerank-skalan ökat så mer krävs för att klättra uppåt. Vad kan vara bra tips i detta läge?

Behovet är då att vara vaken för de olika funktioner som Google tillhandahåller och se hur de påverkar visningen för olika sökningar som görs på viktiga sökord.

Enklaste tipset är att avsätta resurser för webbpublicering och använda ett sökmotorvänligt CMS / Publiceringsverktyg. Steg två skulle kunna vara att använda ett kompetent verktyg för att analysera trafiken och sin webbplats. Steg tre kanske trots allt att köpa in kompetens för de lite mer komplicerade delarna.

Som sagts så många gånger när det gäller sökmotoroptimering: Ett bra innehåll som regelbundet uppdateras kombinerat med en smart länkstrategi är en god grund för vilken webbstrategi som helst. Lycka till 2011!